Bra sagt

7 Okt

Känner mig lycklig över att andra skriver saker så bra. Säger saker så bra. Tycker så bra och tänker så vettigt.

Kolla:

Josefine Arenius blogg. Hon som typ är Frizon (eller var i alla fall). Hon skriver så himla bra om mycket. Det här, på tal om Brunnes predikan. Och det här, som jag fastnade för med tanke på att jag igår fick månadens besök av Jehovas Vittnen och att jag alltid går upp i det ett par dagar efteråt. Bland annat.

Och så Nina Björk som jag, vad jag vet, inte läst något av förut. Det här gillar jag. Någon som genomskådat samhällets trender och normer och vågar vara nöjd. Som protesterar och motiverar. Som gör det så glasklart att en högblank lucka i köket  är en skitdröm.

Slutligen: Anders Wejryd får i DN frågan om kyrkan ska vara politisk och svarar: ”Det är svårt för kyrkan att inte vara politisk eftersom vi tror på Jesus och profeterna. Många förknippar kanske kyrkan med frid och ro. Men då känner man inte bibeln.”

Amen.

2 svar to “Bra sagt”

  1. Pernilla 8 oktober, 2010 den 17:01 #

    Nina Björk… Väldigt klokt!

  2. matildur 8 oktober, 2010 den 19:31 #

    Jihuuu jihaaaa jihoooo! Ett för er var!

Kommentera

