Don’t ever call me Fred

14 Okt

Det finns ju en hel del mer eller mindre klassiker när det kommer till missuppfattade sångtexter.
Trygga räkan. Guds lilla barn i Skara. Det är saligt att samla citron.

Och så finns det de som inte bara är lite oskyldigt dråpliga utan hysteriskt roliga.
Som tjejen som sjöng: Our God is an astronaut, in space.
Eller hon* som sjöng i kapp med mr Linnros: Jag har samma trasor på och Ragge samma morrhår… Klart killen har katt eller?
Och så kan man ju fråga sig varför TAW väljer att skriva en sång om blåbär. Och varför den blir så omåttligt populär.
Sist men inte minst: vad tänkte den där svängiga tjejen som sträckte sina händer mot himlen och klämde i från tårna i I am afraid of God, he calls me Fred?

De gånger du hoppat över allt vad logiskt tänkande heter, vad blev det då?

*jag.

5 svar to “Don’t ever call me Fred”

  1. ks 15 oktober, 2010 den 07:57 #

    halva sommaren sjöng jag ”röker samma morrhår och jag vet….” trodde det var slang för nåt.

    • Linda 15 oktober, 2010 den 08:08 #

      Åh, det var skönt att höra! Haha. Jag tycker fortfarande det låter som han sjunger morrhår. A-R-T-I-K-U-L-E-R-A. för tusan!

      • Josefine 15 oktober, 2010 den 16:09 #

        Min syster brukar snacka om nån som sjöng ”I am afraid of God, he calls me names” ;]

  2. Emil 16 oktober, 2010 den 17:07 #

    Jag var stensäker på att jag förstått texten rätt när jag 1994 klämde i från tårna och sjöng ”När vi kräver guld i USA”. Då kändes det väldigt patriotiskt och rätt på något sätt.

    Och om man ska bidra med något på det kristna temat så har jag en vän som uppmärksammade mig på Erik Tillings låt ”Göm mig i dina vingar” – låter det inte som att han sjunger ”bevara mig som din neger”?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Om taw « sammanlagt.se - 29 december, 2010

    […] på musik men jag är överlag väldigt dålig på att lyssna på texter. Och när jag försöker går det ju som det går… Men jag gillar Tomas Andersson Wij. Hans texter hör jag för det mesta. Och jag gillar hans […]

Kommentera

