Liten lista

27 Okt

Idag har jag varit utsatt för en del grejer som jag ogillar och ett tag tänkte jag skriva en lista på saker man kan göra medan man åker kollektivt (typ andas lugnt och räkna till tio, eller bara svärasvärasvära). Men efter en stunds surfande, med en macka i magen och en kopp te i handen, har jag skrapat ihop tillräckligt för en liten gilla- och tipslista istället.

Här:

  • Lisa, som liknar svårmod vid att ha en bh på sig där den ena bågen har åkt ur och sticker in i armhålan lite och skaver, fast i själen. Och som i samma andetag skriver om tacksamheten.
  • Pocketböcker. Nu läser jag Kronprinsessan av Hanne-Vibeke Holst. Ja, den är bra men det bästa är nog att sidorna är så tunna och vansinnigt lena.

Och Andens frukter är
kärlek – att du ser,
glädje – att du dansar,
frid – att du andas,
tålamod – att du väntar,
vänlighet – att du ler,
trofasthet – att du stannar,
ödmjukhet – att du förlåter, och
självbehärskning – att du sätter din nästa framför dig själv.

3 svar to “Liten lista”

  1. matilda 28 oktober, 2010 den 11:25 #

    tack för länkningen – för att den fick mig att hamna på denna goda blogg jag aldrig sett tidigare… i’ll be back! 🙂

  2. Linda 28 oktober, 2010 den 17:23 #

    Matilda – tack och välkommen hit! Kram

  3. lisa 29 oktober, 2010 den 10:45 #

    trevligt! synnerligen trevligt!

Kommentera

