Kontraster

3 Nov

Lunch med sköna människor, goa vänner. Och samma köksbord sex timmar senare – jag och min gröttallrik, ett stearinljus och lite tystnad.

På ett tåg från Västerås. Liten Axel i Spidermantröja höll låda och motiverade gladeligen sina resonemang med; ”Det har morfar sagt”. Skön omväxling från alla krav på källkritik, referenslistor och analyser.

Och så kyrkans orgeltant som sitter gömd bakom trumsetet med coola Magnus när hon väntar på sin tur. Om man blundar med vänster öga (och väldigt gärna vill) så kan man tro att det är hon som är lovsångstrummis. Festligt.

Det är nåt med kontraster. De målar guldkanter på tillvaron och väcker ur vardagsslummer.

6 svar to “Kontraster”

  1. Frida 3 november, 2010 den 19:02 #

    Helt sant att de sätter guldkant på tillvaron! Idag satt jag och åt med en indisk familj som sällskap vid mitt köksbord i Sverige. Tekniken e fantastisk!! å kontrasterna stora…

  2. Josefine 3 november, 2010 den 21:02 #

    Wow! Small world… Indier som svänger förbi Borås för en lunchdejt.

  3. Percy 4 november, 2010 den 17:23 #

    Vad jag gillar eran blogg! 🙂

  4. Ulrika 4 november, 2010 den 23:36 #

    Jag hade också en fin lunch här om dagen med fina människor, i måndags om jag inte minns fel. 😉

  5. Ellinor 7 november, 2010 den 08:21 #

    HEJ, vilken vacker blogg du har! Få bilder, men ett talande och vackert språk som är lent för läsaren.
    Roligt att du hittade till min blogg, jag blir glad för alla nya ansikten – Välkommen tillbaka.

    Allt gott
    Ellinor

    • Linda 8 november, 2010 den 22:03 #

      Hej igen och vad kul att du gillar vår blogg!

Kommentera

