Skapelsemorgon

13 Nov

Jag njuter av att gå upp före alla andra.
Det är så lugnt och fridfullt. Tyst.
Och vackert.
Jorden vaknar och det är som om den gör det bara för mig.

”Över den nya dagen står Herren, som har skapat oss. Nattens mörker och förvirrade drömmar viker undan för det klara ljuset från Kristus och hans väckande ord. För honom flyr oro och orenhet, ängslan och bekymmer.
Därför bör i den tidiga morgonen de irrande tankarna och de onyttiga orden vara tysta, och den första tanken och det första ordet bör tillhöra honom, som hela vårt liv tillhör.
Vakna du som sover, stå upp från de döda, och Kristus skall lysa över dig
(Ef 4:15).”
– Dietrich Bonhoeffer

Jag önskar att det landar i mitt hjärta så att jag lär mig det snart.

3 svar to “Skapelsemorgon”

  1. Josefine 15 november, 2010 den 10:01 #

    Wow. Och åh. Vackert till tusen.

  2. ks 15 november, 2010 den 20:37 #

    åh! jag borde ge upp det här med att gå upp sist av alla. de verkar fruktansvärt mycket vackrare att vara uppe tidigast av alla. fina bilder. kram

    • Linda 15 november, 2010 den 21:02 #

      Tack!
      Haha, ja eller hur!
      Fast jag ska väl erkänna att jag inte tycker det är lika fantastiskt att gå upp kvart i sex varje vardag även om jag är först av alla…

Kommentera

