Kvinnlig list(a)

6 Dec

Jag gillar listor.
Att få och att skriva själv.
Topplistor, spotifylistor, tipslistor, att göra-listor.

Här kommer en lista på bra tjejer och utvalda blogginlägg:

Min Maria, som jag fortfarande inte hälsat på hos, skriver om att allt det yttre vi bär på bär vi också inuti och jag får en sådan lust att rensarensarensa, städa och få lite lugn och ro härinne.

En bekanting på håll, Elisabet Svahn, har en adventskalender på sin blogg och lucka nummer ett innehåller en fantastisk berättelse.

Vännen Sofia skriver alltid fantastiskt och här är en text om vad som finns bortom murarna. ”Det är så här livet ska vara. Avslappnat, enkelt och utan jobbiga avbrott på vägen. Det är ju det vi alla längtar efter, tänker jag.” Eller?

Vackraste Lisa berättar vad Muminmamman har i julkrubban att göra.

Slutligen tipsar Underbaraclara, passande nog, om olika listor som kan vara bra att skriva.

2 svar to “Kvinnlig list(a)”

  1. maria. 6 december, 2010 den 20:28 #

    du är välkommen när som!

  2. lisa 11 december, 2010 den 11:23 #

    tack!! kram!

Kommentera

