Hjälp sökes

13 Dec

Okej. Nu samlar vi kraft för sista veckan innan julveckan – kanske den stressigaste på hela terminen. Jag sällar mig tyvärr till den lilla skara som vanligtvis brukar sluta springa när jag ser mållinjen. I skolans orienteringstävlingar och i livet i stort. Ingen vidare bra egenskap kan tyckas.

Men nu ska det bli ändring. Nu ska jag köra så det ryker – examinationsuppgift, seminarier och så en hemtenta på det. Sen finns tid att däcka i en soffa och proppa magen full med knäck.

Så hur i hela friden gör man för att samla energi och hitta motivation? För att inte stup i kvarten fly till varma lussesniglar, skumtomtar och glögg? Har du nåt knep att dela med dig av till oss andra?

3 svar to “Hjälp sökes”

  1. Elisabet 13 december, 2010 den 18:12 #

    heja! schema?

  2. maria. 13 december, 2010 den 21:25 #

    ja jag tror också på något slags schema. har börjat med det, och det funkar allt som oftast. då är ALLT inplanerat. och mål för vissa stunder. och fika. och promenad. (för det behövs) och längst ner står det sånt som gäller hela tiden: inget internet. drick vatten. rör på axlarna. funkar faktiskt. oftast.

  3. Josefine 16 december, 2010 den 22:57 #

    Schema är lösningen alltså. För mig är schema tråkighet och motsatsen till spontanitet… Men så går det ju inte så bra för mig heller, så jag ska nog testa ändå och igen. Tackar allra ödmjukast för kloka tips från riktigt rediga vänner! Bra att ha såna som er!

Kommentera

