Farfarshumor

23 Dec

Jag har fasat inför utvecklingssamtal i skolan.
Skämts när kompisar kommit hem på besök.
Velat sjunka genom marken.
Vridit mig av pinsamheten.
Men nu är det dags att be om ursäkt, säga att jag mognat.
Och äntligen slå ett slag för… Gubbhumorn.

Så. Förlåt pappa, farfar, grannen, NO-läraren och ni andra. Här kommer en liten revansch. Jag citerar med stolthet min fina farfar Knutte:

I bankkön:
– Nämen hej, är du eller din bror? Jag ser inte skillnad på er…
– Ah, det måste va min bror, för jag går aldrig ut i sånt här skitväder.

Beskrivning av en lång grabb:
– Den, han är det synd om, för han får alltid äta kall mat.

Och när folk stannar till sent:
– Ja, här är det visst bara klockan som går…


(Och så var det det där med föräldrahumor i allmänhet, som nån slags grädde på moset…)

Kommentera

