taw (som fansen säger)*

29 Dec

Jag gillar ju så klart att lyssna på musik men jag är överlag väldigt dålig på att lyssna på texter. Och när jag försöker går det ju som det går…
Men jag gillar Tomas Andersson Wij. Hans texter hör jag för det mesta. Och jag gillar hans hemsida skarpt. Där skriver han om hur varje låt kom till, alla hans textrader finns där och bland mycket annat även Din intervju. Ja, där kan man ju fördriva en kväll.

Och hans konserter… Jag har visserligen aldrig betalt för någon utan alltid sett honom i något kyrkligt sammanhang. Jag tycker han är så bra. Så rapp liksom. Och bra, bara bra. Det brukar vara så himla vackert.

Det är svårt att välja ut några bästa låtar, men här är ett försök.
Har du inte lyssnat in dig på Tomas rekommenderar jag, förutom bästa-listan, hela albumet TAW som är en favorit här i huset.
För övrigt kan jag tipsa om Euforia – Helen Sjöholm sjunger Billy Joel där Tomas har tolkat låtarna till svenska.

*

3 svar to “taw (som fansen säger)*”

  1. Ks 30 december, 2010 den 13:17 #

    Gillar att du tycker att han är rapp

  2. indian 9 januari, 2011 den 01:14 #

    rapp 🙂
    Euforia, hjälp vad jag tycker den är bra! och hjälpes vad gammal jag känner mig när jag lyssnar på den och gillart’…
    men är inte herr Andersson Wij bland Sveriges bästa textförfattare så säg.

    • Linda 9 januari, 2011 den 08:38 #

      Vi är ju inte tjugo längre, så…
      Och: Jo. Säkert. Jag vet ju inte så noga efter som jag är dålig på att lyssna på andras texter 😛

Kommentera

