Förändringens vind

9 Jan

Dagens gudstjänst var så bra för mig. Det var mer än att vara i goda vänners lag. Det var om mitt liv. Min Gud. Den store. Evige. Mina löften till honom och hur det påverkar mitt liv. Bör påverka.

Halleluja – det handlar om mitt liv också, hela livet.
Måndagtisdagonsdagtorsdagfredaglördagsöndag.
Jag älskar att det gör det! Jag älskar att det handlar om mer än att få kraft för veckan och lite frid.
Veckan är livet, inget man måste ta sig igenom för att sedan komma till kyrkan och leva upp lite på söndagen. Hurra, livet pågår i veckorna och Gud menar att han kan använda mig även då!
Även på jobbet. Även på bussen. Även vid kvällsmaten och när jag lever som om det bara handlade om att sovaätajobba.

Och dagens gudstjänst gav mig utrymme att uttrycka min glädje och tacksamhet till Gud. Det borde vara självklart i kyrkan, men jag har inte alltid upplevt det så.

Vi är på väg. Uppbrott. Något nytt är på gång. Och det kommer bli så bra. Hej resan!

2 svar to “Förändringens vind”

  1. Lars Hagman 9 januari, 2011 den 19:10 #

    Hej Linda!
    Kul att ta del av dina reflexioner. Vi hade också en innehållsrik gudstjänst som satte tankar i rörelse.
    Tore och Marita sjöng och visade filmen om Fredrik. Norsk tv har gjort en film om hur sången kom till.
    Har du inte sett den Googlar du ”Åpen himmel-Fredriks sang”
    Hälsa mannen i Ditt liv och ha en bra vecka!
    Salve/Margareta och Lars

    • Linda 9 januari, 2011 den 19:28 #

      Hej! Vad kul att ni läser!
      Jag har sett filmen – det var nog ni som tipsade om den när vi tittade in på kvällsmat. Väldigt fin!

Kommentera

