Lyssna på Bosse

20 Jan

Den här mannen är något av en favorit i vårt hushåll. Eller tja-a, kanske snarare den organisation han står i spetsen för. Vi gillar! Helt enkelt.

Bo Forsberg är generalsekreterare för Diakonia och igår kväll skulle han höras i P1:s ”Tankar för dagen”. Givetvis bänkade vi oss framför radion, tillsammans med kvällsfika och höga förväntningar.

För er som inte heller lyssnat på nämnda program tidigare, så kan jag meddela att det är överraskande kort. Kort, men bra. (Om jag hade gillat ordet kärnfullt, så kunde det ha passat här.)

lyssna gärna – och njut av kloka ord om hur små människors agerande kan sätta igång rejäl förändring. (Och håll tummarna för att det här inte kommer med bland Diakonias publicerade pressklipp :])

3 svar to “Lyssna på Bosse”

  1. Linda 20 januari, 2011 den 21:09 #

    Varför ska det inte komma med bland Diakonias publicerade pressklipp?

    • Josefine 21 januari, 2011 den 12:31 #

      Jag tycker inte riktigt att mitt idolporträtt passar där :]

      (http://www.diakonia.se/pressklipp)

      • Linda 21 januari, 2011 den 22:22 #

        Ahaa, jag trodde du menade radioinslaget! Att det inte skulle komma med där. Åååkej. Got it.

Kommentera

