Böckerna

22 Jan


Läste just ut Sara Kadefors Borta bäst. Den var så där. Jag blev impad av att Sylvia emellanåt var riktigt rak, så där som man inte ska vara i det spel som spelas bland många människor idag (det där som bland annat går ut på att hålla upp fina fasader). Så det var ju kul. Och så var det korta kapitel så jag hann läsa lite på morgonbussen till stan.

När jag tittar på den här högen blir jag inte jättesugen på den feta Boktjuven, även om jag hört bra om den. Jag tror det får bli den betydligt tunnare En spricka i kristallen av Cecilia von Krusenstjärna istället. Får se vad hon har att bjuda på.

Vilken bok är du nyfiken på att läsa? Och vilken bok läser du gärna igen?

Stort ps. När jag går in på sammanlagt.se från en PC ser det inte klokt ut: otäck grönaktig bakgrund och bilderna kommer liksom inte med inom sin egen ram utan blir halva, ja, de liggande då. Hur många är det så för? Och ser ni hela bilden ovan, som föreställer två högar böcker på en fönsterbräda? Nu har jag börjat ändra storleken på bilderna från oktober. På min dator blir det ingen skillnad (för allt ser redan bra ut) – blir det någon skillnad hos dig? Stort ds.

14 svar to “Böckerna”

  1. Lars 22 januari, 2011 den 10:55 #

    Hej Linda!
    Kom boken fram?
    Salve/Lars

    • Linda 22 januari, 2011 den 11:19 #

      Hej!
      Ja men just det!!! Jag har helt glömt bort att tacka!
      Jättefin bok! Tack så mycket!
      Man kommer så nära alla dessa anonyma bedjare genom deras böner. Tänk vad mycket man bär på…

      Jag blev jätteglad att ni kom ihåg min examensdag!
      Kram!

  2. ks 22 januari, 2011 den 18:38 #

    jag läste den där borta bäst för ett tag sen. gav mig rysningar. nu ska jag börja med one day med david nicholls. jag fick den av min vän hanna som fick lite separationsångest när den var slut. det känns som ett bra tecken. kramkram

  3. Josefine 23 januari, 2011 den 21:27 #

    På min PC är det så vackert så.

  4. Erik 25 januari, 2011 den 01:54 #

    Naiv super tyckte jag om så den kommer nog läsas igen. den andra Loe, Gör vad du vill, gjorde inte så starkt intryck, var väl ok…
    jag har nu börjat läsa P O Enquist – Ett annat liv mycket bra so far.

    • Linda 25 januari, 2011 den 16:42 #

      P O Enquist låter inte som riktigt samma genre som Naiv.Super. Men jag kan tänka mig att den är bra.

      Har du läst Loes Doppler? Den är bättre än Gör vad du vill. Såg att Emelia hade den…

  5. Erik 25 januari, 2011 den 21:20 #

    det är väl inte riktigt samma genre:) men man får ju variera!
    Nej Doppler har jag inte läst.. Emelia?

    • Linda 25 januari, 2011 den 21:32 #

      Emelia. Josefs Emelia. Hon hade den i sitt fönster. Dags att lära känna henne kanske.
      Och annars så finns den nog på biblioteket. Den är lila.

      • ErikLIND:) 25 januari, 2011 den 21:48 #

        Hmm. Jag kanske ska lägga till mitt efternamn i NAMNfältet.
        får nog kolla på biblioteket istället:) Känner att chansen att lära känna Emelia är liten då jag inte ens vet vem Josef är.

      • Emil 25 januari, 2011 den 22:10 #

        haha, detta var roligt!

  6. Linda 25 januari, 2011 den 22:13 #

    Annars kan du ju skriva indian. Ghaa!
    Men den finns nog på bibblan!
    Att inte du har läst den! Den var ju så inne en sommar på Hättevik…

    • INDIAN 25 januari, 2011 den 22:27 #

      förlåt, känner mig ibland lite opersonlig när jag kallar mig indian;) också lite roligt var det tycker jag med Emil..
      Det kanske var en sommar jag inte var så inne på Hättevik..

      • Josefine 25 januari, 2011 den 22:57 #

        Vansinnigt kul att följa er konversation här :] Linda är så inne, så det är inte lätt att hänga med i svängarna!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Att läsa böcker « sammanlagt.se - 19 maj, 2011

    […] Zuzaks Boktjyven har legat till sig här hemma. Jag började läsa för några veckor sedan och var exalterad. Sen sa en kollega att […]

Kommentera

