Den där bloggen…

14 Feb

… vad skulle den handla om nu igen?
Jag måste få utlopp för något någonstans.
Jag vet inte om blogg är rätt, men kanske.
Igår sydde jag ett litet litet fodral till vårt Go! (alfapetbokstäver du vet) och gjorde en liten fin blomgrupp att ha på köksbordet.
Då fick jag utlopp för något, men jag vill mer.

Kan vi inte ha en rosa blogg?
Eller kanske inte.
Men jag gillar känslan i Kajsas (jag vet att den inte är rosa). Fast vi vill väl skriva mer, och det kan man ju få.

Ska vi ha ett möte någon gång?

Linda.

(Mail till Josefine 22 september 2010, strax innan bloggens födelse.)

5 svar to “Den där bloggen…”

  1. Kristin 14 februari, 2011 den 18:15 #

    åh! hur är det man spelar go? jag har glömt!

    • Linda 14 februari, 2011 den 19:32 #

      Alfapet-brickorna uppochner. Varje deltagare tar sju st (eller fem om man är många). Man ska få in alla bokstäver i en ordfläta och den som lyckas först skriker Go! varpå (!!) alla fr ta upp en ny bokstav som också ska in i ordflätan. man får möblera om ordflätan hur mycket man vill. När alla bokstäver är slut kan man enkelt göra så att den som är klar och ropar Go! först vinner. Eller så kan man lägga till att man räknar ihop alla poäng (siffrorna på brickorna) och kör först till…

  2. ks 14 februari, 2011 den 18:25 #

    holler! btw. den är väl ganska rosa? mer än eran jueh!

    • Linda 14 februari, 2011 den 19:34 #

      Ja, men Josse ville ju inte ha en rosa blogg! Och kanske inte Emil heller. Och sen inte jag heller. Men lite rosa i typ länktext är den ju.
      Din är väl mer aprikos. Men ändå fluffig som rosa kan vara. Och jag gillar ju den massor!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det duger « sammanlagt.se - 5 augusti, 2011

    […] vet ju att jag har haft lite problem med kreativiteten. Jag har försökt att pröva mig fram, och hitta någon balans mellan intresse och typ […]

Kommentera

