Är det sant?

17 Feb

Är det sant, Herre, att du alltjämt
älskar att betrakta vattnet,
vinden,
ljuset?
Är det verkligen så
att du ännu har känsla för
fåglarna,
blommorna,
barnen?
Då är jag viss om att du med lika stor kärlek
betraktar
det som ständigt framgår
ur människors händer,
eftersom du har givit dem del i
din makt att skapa.

– Dom Helder Camara

Fåfänglighet eller gudagiven kreativitet. Jag balanserar mellan dessa båda på den ibland smala och snåriga stig som är mina tankar. Jag tycker faktiskt det är svårt ibland. Svårt att se skillnad.
Och så kärleken. Till saker. Jag vet ju att Gud skänker oss natur, människor och saker att njuta av. Och för att se hans härlighet. Ändå – var finnes gränsen?

Detta bildspel kräver JavaScript.

4 svar to “Är det sant?”

  1. Ulrika 17 februari, 2011 den 19:10 #

    Vad fint du gör Linda! Jag blir glad bara av att se på bilderna.

    • Linda 17 februari, 2011 den 20:26 #

      TAck kära Ullis!
      Jag saknar dig.

  2. maria. 17 februari, 2011 den 20:47 #

    ja jag håller med dig linda och undrar det samma. hur gör man?! hur lever man egentligen?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det duger « sammanlagt.se - 5 augusti, 2011

    […] har haft lite problem med kreativiteten. Jag har försökt att pröva mig fram, och hitta någon balans mellan intresse och typ […]

Kommentera

