Mormor, paj & P1

28 Feb

Inget ont om min mormor (tvärtom!). Men hon är trots allt femtio år äldre än vad jag är. Och därav drog jag en gång slutsatsen att vi inte delar samma smak när det gäller val av radiokanal. En slutsats som visade sig värd att omprövas.

Den här vintern har kombinationen P1 och kökstjänst gett begreppet livskvalitet en ny innebörd! I lugnt och njutningsbart tempo har det vissa kvällar blivit både mat och kakor, till ackompanjemang av numera ganska välkända radioröster.

Ikväll har det gjorts paj (igen och som så ofta) och insupits kunskap om både Olof Palme och den brasilianska byråkratin. Hehe, mer intressant än det kan verka.

När det gäller maten, så vill jag verkligen slå ett slag för denna enkla och goda rätt. Vad som helst kan ingå, kyl- och frysfynd av alla tänkbara slag. Och den blir inte ens äcklig micrad – i plastig, missfärgad matlåda.

När det gäller P1 så finns det många guldkorn (med mer eller mindre pensionärsvarning); Obs, Konflikt, Tendens, Klotet, Tankar för dagen – ja till och med Spanarna har hittat en liten plats i mitt hjärta.

Det är samtalen, det är de små ginglarna och de varma rösterna.
Gött är´e. Tack mormor.

Kommentera

