Illusion och verklighet

9 Mar

Vad tänker du när du ser den här bilden? Får inte du också känslan av en varm Kelloggs-morgon? Hör du ljudet av flingor som krossas mot min gom där jag sitter bredvid poolen? Kan du se mitt perfekta dyk i min röda, fint sittande baddräkt?

I själva verket är jag sjuk. Hes till tusen. Det känns som ett rivjärn i halsen när jag försöker prata. Det rinner – än så länge lite tafatt – ur näsan. Ögonen är blanka och denna dag är ungefär lika deppig som modelldockan på bilden. Hur kan en dag som börjar med en röd strålande sol från klarblå himmel urarta i detta mulna förkylda tillstånd?

Men så länge jag inte behöver gå ut mer i dag så kan jag kosta på mig att tycka att det är ganska mysigt med regndroppar på fönstret. Och nu börjar jag piggna till så pass att jag kanske kan börja läsa lite. Eller diska lite. Eller städa lite. Eller kanske bara ligga kvar här i soffan.
Eftermiddagens soundtrack.

2 svar to “Illusion och verklighet”

  1. Maria H 9 mars, 2011 den 22:14 #

    staaackars dig. Krya på dig. Kram

  2. Josefine 10 mars, 2011 den 21:40 #

    Fina bilder hörru!! Men sjuk är trist…

Kommentera

