Jajamen, en trosa i en spetsmodell!

6 Apr

Ja, det blev faktiskt ett jympapass på friskis den här veckan med. Och precis som förra veckan har jag sprungit runt och viftat på armarna till den där fantastiska låten som rubriken syftar på. Ja, hjälpes.

Och ”ja, hjälpes” för alla människor som helt saknar taktkänsla. Märker de inte att nästan alla andra gör lite annorlunda? Och om de inte gör det – tänk om jag också gör helt fel rörelser i helt fel takt. Ja, emellanåt märker jag att jag faktiskt gör det.

Två veckor i rad har jag hamnat i närheten av en äldre kvinna med svart permanentat hår. Jag kan tänka mig att hon har en spåkula hemma och hennes kropp är inte mycket för världen. Och inte takten eller koordinationen heller. Men kära nån, tanten springer faktiskt. Hon springer där runt runt. ”Jajamen, titta vad jag hitta på scenen! Jajamen, en trosa i en spetsmodell!”

Man blir ju rörd till tårar.

Jajemen.

Ps till Erik: försök inte göra någon låt på det här inlägget då det liksom redan finns en.

Kommentera

