När det är tyst ett tag

1 Maj

Ibland är det så svårt att finna något tillräckligt intressant att skriva om. Trots att jag som bloggläsare/-tittare inte är särskilt krävande när det gäller er andra som bloggar. Jag tycker det är roligt med små triviala (inget illa ment) uppdateringar.

Andra gånger är det svårt att hitta orden för att beskriva saker. Fachinernade grejer som våren till exempel. Jag älskar det som håller på att hända ute. Min bästa tid är nu. Jag älskar björkarnas fantastiska gröna små blad som skriker av liv. Och alla knoppar och alltalltallt som växer. Och den fantastiska doften om kvällarna när daggen lägger sig. Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det. Vi vann! Ja, och fastan och påsken som var. Men ibland känns orden så små.

Och för att återgå till det första: mitt liv är egentligen nästan hur intressant som helst. Det finns planer. Och drömmar. Och tankar. Det finns fint tyg som förvandlas till necessärer och vackra papper som blir till fåglar. Det finns frön som omsorgsfullt tas om hand och så sakteliga gror. Det lagas god mat och blir spontana picknickar. Och det finns lila penséer på balkongen.

Och så har jag och Emil börjat jogga också. I ett område bara en pytteliten bit från vårt hem där det är hur vackert som helst om försommarkvällarna. Jag vill ta kort, men jag vill inte gärna springa med kameran i fickan. Jag har inte ens någon ficka.

Ett svar to “När det är tyst ett tag”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det duger « sammanlagt.se - 5 augusti, 2011

    […] Och så har jag antytt att mitt liv inte bara står still utan att det finns planer och drömmar och tankar. Och tyg. […]

Kommentera

