Bryta ihop och komma igen

27 Jun

Jag har hur länge som helst tänkt att gå igenom min dator, spara det som jag vill ha kvar och formatera om hela eländet. Den har varit väldigt trött det senaste halvåret.

Och så nu ikväll, efter nästan 12 timmar på jobbet, så hittade jag lite energi och insåg att det varken var särskilt jobbigt eller tog särskilt mycket tid. Fint.

Men så. I en enda knapptryckning, en millisekund.
Poff!
Alla bilder borta. Hela iPhotobiblioteket rensat. Det enda som finns kvar nu är den här, från när jag var på månen.


Och några andra bilder som Mr Macintosh varit så snäll och lagt in på allas våra äpplen.

Men det är väl inget att göra. Borta är borta och finns inte mer. Bara att bryta ihop och komma igen. Tänka att det kunde varit så sjukt många fler bilder som försvunnit om vi inte glömt kameran hemma så ofta. Tänka att min mapp med inspirationsbilder från nätets alla hörn i alla fall finns kvar. Tänka att det ändå mest var bilder på gula löv från i höstas och blomknoppar från i våras. Ett par vinterbilder och någon tafatt återgiven solnedgång.

(Men även om det finns fler kvällshimlar att fotografera, och även om löven blir gula även i år, och även om jag inte sett min sista sprickfärdiga blomknopp ännu. Så känns det lite sorgligt. Lite bittert.)

5 svar to “Bryta ihop och komma igen”

  1. Kristin 28 juni, 2011 den 18:30 #

    Jag får panik bara av att läsa detta inlägg. Gaaah! Jag lider med dig.

    • Linda 28 juni, 2011 den 22:18 #

      Ja, förlåt. Jag funderade på om jag skulle lägga upp texten eller inte, just med tanke på dig och alla dina bilder. Jag säger bara: vad försiktig!

      • Kristin 29 juni, 2011 den 22:47 #

        haha, vad söt du är! vi har backup till en annan dator som händer automatiskt varje natt, så jag sover tryggt. jag sörjer ju fortfarande att första SVF-terminen försvann i en krasch då … men det är också det enda jag blivit av med, peppar peppar. usch!

  2. Percy 29 juni, 2011 den 15:23 #

    Ajajaj inte kul!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tjusiga textiltryck | duger.se - 19 februari, 2012

    […] dess har min dator kraschat och den enda bild jag har på örngotten hittade jag i ett bifogat mail till min svägerska […]

Kommentera

