Musiken i Sommar

30 Jun

Balkongfika, minigolf, cykelutflykter, jordgubbar, beachvolley, grillning, tennis, fotbolls-vm, roman-plöjning, renovering.
Sommarlov är härliga grejer.

Till sommarens pärlor hör också Sommar i P1. Med tanke på detta gav min gode vän Anton följande utmaning på Facebook: välj en av sommarpratarna (i P1), tippa 5 låtar som den personen kommer spela i sitt program. rätt artist ger 1p, rätt artist och låt ger 3p.

Kul idé tycker jag (och många andra också, ett tiotal bidrag så här långt). Men alla har ju inte Facebook (även om en del tror det), och alla känner inte Anton (även om jag ibland tror det), så nu får ni chansen att haka på denna utmaning på Sammanlagt istället. Lämna en kommentar med ditt bidrag – lycka till!

UPPDATERING: Facit på de redan sända programmen presenteras i praktiska spotifylistor här.

5 svar to “Musiken i Sommar”

  1. Emil 30 juni, 2011 den 15:08 #

    Mitt eget tips gäller Owe Wikström, 4 augusti.
    1. John Coltrane – All or Nothing at All
    2. Johan Sebastian Bach – Någon del av Johannespassionen
    3. Miles Davies – Blue in green
    4. Juli and The Monoliths – Itämaista Rakkautta
    5. Kent – Gravitation

  2. Erik Salmo Salar 30 juni, 2011 den 17:12 #

    Jag tippar att Mark Levengood spelar:

    Svullo – För fet för en fuck …fem gånger…

    • Emil 30 juni, 2011 den 17:13 #

      Haha! Hade utan tvekan supportat den gissningen, om det inte vore för att Levengoods program redan sänts.

  3. anton lundqvist 30 juni, 2011 den 17:17 #

    haha, tackar för spridningen! och nej, alla känner inte mig (kanske lika gott så). på lördag gäller det för egen del, då henke har sitt program. hoppas på seger!

    * Bruce Springsteen – Born In the USA
    * Bo Kaspers – Hon är så söt (dedikerad till henriks fru)
    * Bach – Air in a G string (”får mig att, eeeh, slappna av”)
    * Broder Daniel – When We Were Winning
    * Staffan Hellstrand – Lilla fågel blå (”den betyder mycket för mig”)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sommarplågor « sammanlagt.se - 12 juli, 2011

    […] också om att det ännu inte är för sent att slänga in ett tips i Antons sommarutmaning. Tror att Maja (som tippade via FB) fortfarande är ohotad ledare med 1 […]

Kommentera

