Tillbaka till framtiden 1

26 Jul

I fredags jobbade jag min sista dag innan semestern. Jag cyklade hem, åt och packade. Sedan åkte vi hit:

Och där har vi varit fram till i eftermiddags. Eller jag har främst hållit till här:

Och bekantat mig med kofoten under några dagar… Det här ska bli vårt bönerum! Vi har inte tänkt att använda oss av båsen, utan tänker mer öppen planlösning. Det är nästan jämnat med marken nu…

Killarna gav sig på den här halvmeterslånga väggen. De hade att göra under ett par dagar. Man byggde tydligen inte för att riva förr i tiden.

Men till slut var den borta och en helvägg reglades upp ett stycke bort. Vi passade på att förgöra plastmattan.

Och fortsatte även med det inre rummet. Det är enkelt att föreställa sig före detta expeditionen som sovrum va?

Det är gött att vara igång, det finns mycket mer att göra. Tur att det dröjer ett år till vi flyttar dit. Tillsammans med Signe, Erik, Sara, Andreas och Rebecka. Välkomna då!

Uppdatering 20110815: Se mer av Mariannelund i denna lilla dokumentär gjord av vår nyfunne vän Wang Yang.

11 svar to “Tillbaka till framtiden 1”

  1. Kristin 26 juli, 2011 den 21:14 #

    Va?

    • Linda 26 juli, 2011 den 21:24 #

      Hihi. Ja, vi ska flytta till Mariannelund och bo!

  2. Maria H 27 juli, 2011 den 10:00 #

    Jag säger också va? Och vill ha en lite mer utförlig redovisning än ovan. Har ni köpt en kyrka? Varför Mariannelund? Vad ska ni göra där? Vilka flyttar ni dit med? När får jag hälsa på? Det ser sjukt najs ut!! Grattis!!

  3. Percy 27 juli, 2011 den 20:03 #

    Häftigt! Kände ni er inte lite coola när ni fick arbeta med en kofot?
    Golven var jättefina! Men jag undrar ju förstås, hur ser det ut på vinden med det runda fönstret?
    Kramar

    • Linda 31 juli, 2011 den 16:29 #

      Jo, ascoola. Ett tag. Värken i fingerlederna börjar släppa nu…
      Man kommer till vinden från lägenheten på sidan om kyrkan, och den (lgh) har jag faktiskt aldrig varit inne i…

  4. Kristin 27 juli, 2011 den 22:24 #

    Jag älskar att du frågade exakt samma saker som jag gjorde i ett mail, Maria. 🙂

  5. Kristin 27 juli, 2011 den 22:25 #

    OMG! Nu kom jag på att det är ju i Mariannelund som Karamellkokeriet ligger! Jag dör!

  6. Maria H 29 juli, 2011 den 09:14 #

    Haha, Kristin! Är det konstigt eller naturligt att vi frågar samma saker?
    Linda: Du kan ju bara skicka samma mail till mig som du skickade till Kristin. Eller ännu hellre: ring eller skriv ett riktigt brev!
    By the way så älskar jag att riva. Man får ta ut all inneboende ilska fysiskt. Kofoten är min vän.

  7. Luo Fei 15 augusti, 2011 den 13:24 #

    Hello friends! it was nice to meet you all in Mariannelund! Here is a film made by Wang Yang, I saw your faces there:) http://youtu.be/Yn7eAGDQOk8

    • Linda 15 augusti, 2011 den 13:48 #

      Hej!
      We found the film on facebook yesterday! Nice to have the work documented – thank you!
      Hope the two of you had a good time on Frizon, too bad we couldn’t speak more.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vårstädning | duger.se - 27 mars, 2012

    […] helgen åker vi ner till Mariannelund och målar och grejar. Sista gången innan flyttlasset går. Hoppas att det ska bli mer verkligt […]

Kommentera

