Osytt och ovisst

20 Okt


Jag har köpt reatyg. Så nu skare banne mig bli pärongardiner i köket och en halv liten stad i vardagsrummet. Som jag gillar hus! Undrar just varför.

Undrar om jag egentligen borde sitta på ett stadsbyggnadskontor; Dricka kaffe, snurra runt, runt på min ergonomiska stol och säga saker som ”jag tror minsann att vi behöver fler träd i det här förortsområdet”. Äta en extra kaka och konstatera att ”gräs är trevligare än parkeringsplatser”. Och ”jag föreslår att vi bygger en lekplats istället för ett nytt köpcenter”. Kanske skulle jag bli en utmärkt stadsplanerare.

Tills alla bitar fallit på plats sitter jag här och tittar på min (ännu osydda) husgardin. Försöker ta vara på dagarna trots det ogjorda och ovissa. Och njuter av att klockan alltid är fem i tre, för det betyder trefika i mitt hushåll, hurra.

Ett svar to “Osytt och ovisst”

  1. percy 21 oktober, 2011 den 10:59 #

    pernilla gillar! 😉

Kommentera

