Tantvarning

21 Okt

”Nu börjar det bli j-ligt varmt här inne…” sa en kille på universitetsbiblioteket.
”Kan han inte ta av sig den där mössan??” tänkte jag i mitt stilla sinne.
Och i nästa sekund insåg jag att jag blivit tant.

Här kommer ytterligare sju argument för att stärka min tes:

Jag…
1. Måste ha kaffe på maten (i betydelsen efter maten förstås).
2. Ser till att alltid ha ett litet lager av småkakor hemma.
3. Pysslar med mina pelargoner och plockar vissna blad på andras krukväxter.
4. Löser gärna korsord till söndagsfrukosten.
5. Lyssnar mer på P1 än på Spotify
6. Bär fula, fotriktiga skor.
7. Föredrar uttryck som ”käre tid” och ”kära hjärtanes” framför… Ja, vad säger ungdomar nu för tiden?


Och ett motargument:
1. Jag är 25 år

8 svar to “Tantvarning”

  1. Josefine 21 oktober, 2011 den 17:15 #

    Ps. Det finns ett tanttest. För den som vågar…

    tantvarning.se

  2. Linda 21 oktober, 2011 den 17:28 #

    Hahaha!
    Det måste passa tant ypperligt bra att ha en nära relation till en audionom som kan hjälpa tant när snart hörsel lämnar in.

    • Josefine 21 oktober, 2011 den 18:09 #

      Ja, det är alla tiders det ;]

  3. Elisabet 21 oktober, 2011 den 20:55 #

    jamen kära nån! jag sällar mig till skaran. men: dina skor är väl inte fula (om det är samma som förra hösten?) är det elin eks tantbok som har inspirerat månne?

    vill även tacka för grattiset till den snabba kommentaren (men jag HAR väntat och sidan var finfin!).

    och säga att min syster faktiskt är planarkitekt eller vad det heter. planerar träd och sånt. jag var på hennes kontor igår.

    tänk vilka aktuella och fina ämnen ni hittar på. tänk vad fina ni är, sammanlagt. jag gillar´t!

    • Elisabet 21 oktober, 2011 den 20:55 #

      hurra! jag blev äntligen grön och inte rosa som alltid!

    • Josefine 24 oktober, 2011 den 18:12 #

      Tack för ditt stöd Elis :] Hade inte hört talas om Elin Ek-boken, men nu blev jag nyfiken. Ska leta rätt på den!

      Förresten. Är inte På spåret, Trädgårdsfredag och Go´kväll något av det trevligaste man kan se i tv-väg? :]

      Vad har hon pluggat, systern din?

      • Elisabet 26 oktober, 2011 den 19:45 #

        tror du skulle gilla den. jag har bara gluttat i bokaffär och gjort tillhörande tanttest i en sj-tidning…

        jag följer åtminstone på spåret och trädgårdsfredag! hade jag tv kanske go´kväll skulle slinka med, men det känns inte så svt playigt på något sätt.

        Hon pluggade till landskapsarkitekt på SLU i Uppsala…

  4. ks 22 oktober, 2011 den 00:23 #

    Haha. Tack för dagens skratt.

Kommentera

