Jag lyssnar på: Iron And Wine

27 Okt

Uppmuntrad av Linda så tänkte jag börja musiktipsa lite här på bloggen. Eller tipsa… jag ska berätta för er vad jag tycker om att lyssna på. Och inspirerad av Josefines inlägg här nedan så tänkte jag att jag framförallt ska göra det i videoform. Musikvideos är kul tycker jag. Jag har aldrig haft MTV eller liknande, och har därför inte sett särskilt mycket genom åren. Så det är kanske dags att börja nu.

Först ut är i alla fall Iron And Wine, som jag lärde känna för något år sedan. Antagligen på tips från Josef. Jag vet inte så mycket om dem, men bra är de (*han). Och här är en av många fina låtar.


Här hittar Iron And Wine på Spotify.

2 svar to “Jag lyssnar på: Iron And Wine”

  1. Kristin 27 oktober, 2011 den 18:04 #

    Iron & Wine är inte ett dem utan en han. 🙂

    • Emil 27 oktober, 2011 den 21:09 #

      *
      Förstås. Men det är något lurt med sådana typer av artistnamn. Det inbjuder till pluralis, trots att jag faktiskt visste bättre. Samma med Loney dear, Namur, Pedro the Lion till exempel. Jag pratar alltid om dem som just ”dem”.

Kommentera

