Teoriprovet

2 Nov

Jag tror jag håller på att ta körkort. Övningskör med Erik så ofta det går och har tagit ett par lektioner. Härom dagen gjorde jag teoriprovet som test här hemma och jag klarade det trots många chansningar. 55 av 70. På natten drömde jag att jag gjorde det på riktigt. Det gick galant 80 av 80!

När jag i drömmen berättade för Emil om att det inte var en enda fråga om trafikregler frågade han var det var för frågor då.
Ja, till exempel: Hur reagerar Göran Skytte när han inte får låna en bok om Nasse? Svarade jag som om det inte var något konstigt med det.

När jag vaknade var det första som slog mig att det var konstigt att jag fick 80 av 80 när det bara är 70 frågor. Och det var först när jag berättade för Emil om drömmen och upprepade frågan som jag insåg att den ju var helt uppåt väggarna. Och efter ytterligare lite vakentid frågade jag mig själv: Hur kunde jag få 80 av 80 rätt – jag har inte den blekaste om hur Göran Skytte reagerar när han inte får låna en bok om Nasse! Vet du?

3 svar to “Teoriprovet”

  1. percy 3 november, 2011 den 09:17 #

    Hahahaha!
    Ja jag skulle bli ledsen om jag inte fick låna boken! Gillar Nasse!

    • matilda 3 november, 2011 den 12:23 #

      Hahaha! Han kanske sätter en stol på ryggen?

  2. percy 5 november, 2011 den 12:41 #

    Hahaha! Sant!

Kommentera

