Jag lyssnar på: John Legend

10 Nov

Första, andra, och nu tredje veckan. Den här gången heter artisten John Legend.

Normalt sett är jag en textmänniska. Alltså jag bryr mig om det här med låttexter. Ni kommer märka att jag faktiskt kan ha gott om överseende med musiken om texterna är bra. När det gäller John Legend är dock förhållandet det rakt motsatta. De flesta av hans låtar handlar om otrohet i stil med ”she don’t have to know” och ”I was playing around but I’m coming home”. När jag nu skulle leta upp en musikvideo insåg jag att inte heller dessa klarar av att lyfta Legend. Soul-genren blir rätt ganska sliskig när man har den framför ögonen.

Men, musiken gillar jag verkligen. Här kommer en låt ifrån senaste skivan. Men om du inte lyssnat något på Legend så kan jag tipsa om att både Get Lifted och Once Again är bättre skivor!

Här hittar du John Legend på Spotify.

Kommentera

