Tillbaka till framtiden 2

15 Nov

Det är ju svårt att föreställa sig hur livet kommer att bli i Mariannelund. Men jag tänker mig dagarna ungefär så här (för pekaren över bilderna för mer info, och ursäkta den förfärliga bildkvalitén):

7.00 Bön på läktaren

7.30 Frukost

8.00 Tandborstning

8.15-10.30 Kanske pyssla i trädgården

10.30- 13.00 Fika och en omgång Settlers i det som ska bli det officiella Settlersrummet

13.00 Lunch med fotoförbud

Eftermiddag: Läsa tidning, bok, pyssla. Mingla.

18.00 Middag

19.00 Bön igen på läktaren

Kvällen: Te, alt. häng i kyrksalen, väntandes Jesu återkomst.

Om du är orolig för att dagarna kommer kännas överdrivet inrutade och enahanda kan det vara bra att ha i åtanke att en eller annan dag kommer brytas av några timmars förvärvsarbete. Vi får se.

Bilderna kommer från vår senaste renoveringshelg.

11 svar to “Tillbaka till framtiden 2”

  1. percy 16 november, 2011 den 08:14 #

    Oj vad spännande! 🙂
    Tillhör det gula huset kyrkan?
    Varför finns det tre kök?
    Ska ni låta kyrksalen vara kvar?
    Är festis något som tandläkare rekomenderar?

    Så många frågor…

    • Linda 16 november, 2011 den 19:19 #

      Så många frågor!
      Ja, det gula huset har fungerat som fikavåning och tonårsrum och allt som man inte gör i kyrksalen. Det finns ett kök i anslutning till fikarummet, antagligen för att man skulle kunna koka kaffe och diska koppar lätt. Sen finns det ett kök i varje lägenhet (2 st), antagligen för att den ena familjen inte skulle behöva snedda över gräset och tränga sig på för att komma åt sitt kylskåp. Fastigheterna består alltså utav två lägenheter utöver allt det som är kyrka.
      Vi har haft planer på att spränga kyrksalen, men jag tror inte det kommer att blir av.
      Slutligen: jag har aldrig hört en tandläkare som rekommenderar festis, men nu var ju det här MER och för 10 minuter sedan när jag och min hygienistkollega lämnade jobbet såg vi reklam för MER i enlitersförpackning. Vi sa ett ganska neutralt: ”ja, det har ju inte funnits förut.”
      Så långa svar…

  2. percy 16 november, 2011 den 21:31 #

    Aha! Får ställa resten av frågorna IRL, (som vi säger på min utbildning) men jag fattar lite mer nu! Dock känns det fortfarande förvirrande med Festis/MER grejen…

  3. Kristin 17 november, 2011 den 12:29 #

    Jag tycker det låter prima, men det är lite lite musik. Jag kan komma och ha spelning i kyrksalen.

  4. Kristin 17 november, 2011 den 12:30 #

    I kyrkor brukar det finnas flyglar förresten, ingick det nån sån?

    • Linda 17 november, 2011 den 13:17 #

      Det ingick väl ett par pianon och en liten orgel iallafall. Men absolut – regelbundna konserter röstar jag för, välkommen!

  5. Emmanuel Ingelsten 8 december, 2011 den 13:24 #

    Jag bodde i det gula huset under mina fem första levnadsår. Minnena är vaga, men de finns där. Jag fräschar gärna upp dem genom att bjuda in mig själv någon gång. Vore kul att se om mitt minne av planlösning är någorlunda korrekt, spela Settlers och framförallt dela lite liv.

    • Linda 8 december, 2011 den 14:30 #

      Ja men kom! Och om planlösningen inte stämmer med hur du minns det så är det inte säkert att det är ditt minne det är fel på…

      • Emmanuel Ingelsten 8 december, 2011 den 14:46 #

        Tack!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Framtiden « Thou Shalt Be Cool - 19 november, 2011

    […] i Småland ska de tillsammans grunda en kommunitet i en övergiven kyrkobyggnad. Jag såg det här inlägget precis i början på veckan och blir alltid lika glad när jag hör om deras planer. Det lustiga […]

  2. Vårstädning | duger.se - 8 april, 2012

    […] Sista gången innan flyttlasset går. Hoppas att det ska bli mer verkligt den här gången för de andra gångerna vi har varit där har det varit svårt att fatta att vi sliter med stället för att vi ska flytta […]

Kommentera

