Jag lyssnar på: Rosie Thomas

17 Nov

Efter 1, 2, 3 är det nu dags för ytterligare en musikbekännelse.

Rosie Thomas är den första i en lång rad artister som jag skulle kunna presentera som ”Trots Allt-upptäckter”. Tidningen Trots allt räddade livet på mig i mina gymnasieår, och har dessutom en stor del i formandet av min skivsamling. I Trots allt mötte jag artister som skrev om livet och tron på ett sätt som jag kunde relatera till, och utan att tumma på den konstnärliga kvalitén.

Rosie Thomas är väldigt speciell. Om jag skulle behöva hålla mig till tre artister resten av livet skulle hon antagligen bli en av dem. Texter om vardagsliv, vardagskärlek, vardagstro. En fantastisk röst (som dock är helt osannolikt olik hennes vanliga ”pratröst”). Och så har hon humor och charm. Kolla bara in hennes alter ego Shelia Saputo, som ibland får följa med på turnéerna.

Rosie har det helt enkelt. Här kommer Red Rover.

Och här hittar du Rosie Thomas på Spotify.

UPPSATERAD 18 NOV: Tänka sig. Samma dag som det här inlägget publicerades annonserade Rosie att hennes nya album, With Love, släpps den 14 februari (förstås). Producerar gör David Bazan och medverkar gör bl a Sam Beam (Iron & Wine). Kan men andra ord bli hur bra som helst!

2 svar to “Jag lyssnar på: Rosie Thomas”

  1. Maja 21 november, 2011 den 20:58 #

    på tiden med ett örebo-besök i augusti kan man tycka 🙂

    • Emil 21 november, 2011 den 22:16 #

      Eller hur!!

Kommentera

