Jag lyssnar på: Tiger Lou

24 Nov

Det har blivit allt mindre elgitarrer i mitt liv sedan tonårstiden. Jag antar att man i allmänhet blir lite mjukare med åren, men det skulle vara intressant att höra om någon läsare kan vittna om det motsatta? I mitt tonårsgäng lyssnade vi på mycket emo- och hardcore. Idag blir det sällan hårdare än Tiger Lou, och det säger ju en hel del.

Tiger Lou släppte bara tre plattor under sin tid som band (2001-2009), men det är skivor jag lyssnat mycket på. Här är en låt från det sista albumet, A Partial Print.

 

Mer av Tiger Lou hittar du förstås på Spotify.

Detta var den femte musikbekännelsen. Se 1, 2 , 3, 4 för de tidigare.

2 svar to “Jag lyssnar på: Tiger Lou”

  1. Gustaf 29 november, 2011 den 17:11 #

    Hård musik kan jag väl inte riktigt säga att jag lyssnar på, men den har fått en dragning åt det hårdare hållet under åren. Allt beror ju såklart på vad man utgår ifrån. Idag har jag blandat med Bo Sundström&Frida Öhrn och Muse.

    • Emil 30 november, 2011 den 20:55 #

      Gustaf, så kul att höra ifrån dig! Spännande med din dragning åt det hårdare. Skulle du kunna göra någon slags analys vad det beror på?

      Tack också för tipset om Sundström&Öhrn – låter väldigt bra så här två minuter in på skivan. Hade inte hört den förut. Kul!

Kommentera

