Jag lyssnar på: eMiL Jensen

1 Dec

Idag sammanfaller torsdagstipset med lanseringen av tidernas hetaste adventskalender (mer om det i nästa inlägg). Som en hyllning till lucka 1 vill jag därför dela med mig av en video med eMiL Jensen. För något år sedan så var han bara ett namn för mig. Ett sånt där namn som man hör lite här och var. Ett namn på någon man borde känna till och borde tycka om. Och vem orkar med alla sådana borden?

Hur det nu var så råkade jag höra någon av Jensens monologer för en tid sedan. Då blev han plötsligt lite intressant.

Nu blir det dock inte snack, utan musik. Den här låten tycker jag är fin.

2 svar to “Jag lyssnar på: eMiL Jensen”

  1. Elisabet 1 december, 2011 den 12:19 #

    Vad roligt! Jag har inte lyssnat på honom, bara läst en och annan text…

    (när vi gjorde projektarbete på gymnasiet med den något flummiga titeln ”poesi som förändrar världen” intervjuade vi faktiskt emil, via mail. han var trevlig på alla sätt. hans poesi var en tredjedel av utställningen och lästes också upp på den sprakande redovisningkvällen som också innehåll kanelbullar och musik av en lokal grupp- leve småstaden!)

    …men det blir nog ändring på det nu. tack för tipset och för mer julkalenderförväntan!

    • Emil 1 december, 2011 den 22:02 #

      Kul Elisabet!

Kommentera

