Jag lyssnar på: Sofia Karlsson

15 Dec

När man gifter sig händer det att man, förutom sin make/maka, får en del annat på köpet. Ny musik exempelvis. I vårt fall var det nog framförallt Linda som fick en hel del ny musik, men också jag. Mycket av den musik som kommit till mig genom Linda är att klassa som antingen jazz eller visa. En av dessa artister är Sofia Karlsson. Och eftersom det snart är jul så väljer jag en sång ur hennes digra julrepertoar, även om videon inte var så fantastisk. Men missa inte skivan Jul i folkton, som blivit vår familjs favorit i decembertid.

4 svar to “Jag lyssnar på: Sofia Karlsson”

  1. Elisabet 16 december, 2011 den 14:04 #

    låten har jag hört med henne många gånger. jul i folkton är en av de två julskivor som spelas hos oss. (den andra är lars chistmas med lars vegas trio: också ett tips!) Men vad som slår mig är: brukar hon vara sådär liten? hon ser nästan ut som i en annan skala. eller är det jättestora karlar?

    • Emil 16 december, 2011 den 14:56 #

      Jag medger att fröken Karlsson brukar synas i ett lite annat format. Mer än så vågar jag inte säga.

      Men Betty. Hur är livet i Sala?

      • Elisabet 21 december, 2011 den 17:56 #

        Livet i Sala…jo, det är fint! Sala är fint och litet och bra. Snö har vi också. Jonas har vikarierat den här terminen också och jag pendlar till Uppsala. Det känns rätt att vara här, även om vi saknar delar av Örebro (er t.ex. om ni nu väljer att räkna er som delar, men det är väl människorna som gör staden, eller?). Vi åkte till Indien tre veckor nu i höst så det känns inte som att vi har varit här så superlänge. Det tar tid att komma in liksom. Men vi har det bra. Hur är livet i Örebro? (och jag vet inte om man får skriva såna här inlägg här, men nu gjorde jag det. demokratiskt!)

  2. Emil 22 december, 2011 den 11:46 #

    Så härligt att höra att ni mår bra och trivs. Och va kul med Indien! Gosh va folk reser alltså…
    Jomen vi saknar ju er också, så vi kommer nog och hälsar på under våren har vi tänkt! Livet i Örebro är annars så fint så fint, och vi har redan börjat sakna det även om vi inte lämnat redan. Nu åker vi till Småland för jul och nyår, och sen är det bara en ynka termin kvar.

    Och nej. Sådana här typer av inlägg får man absolut inte skriva här, men jag kunde inte hålla mig från att fråga.

Kommentera

