Fruktstund

5 Jan

Året är 2010. På praktiken lär jag mig att skala apelsin. Jag har nästan aldrig ätit apelsin förut, åtminstone inte med glädje, men nu, när Persson har lärt mig, blir det en apelsin till fikat allt oftare.

Året är fortfarande 2010 och vi lottar (!) julklappar på jobbet. Jag får den här snigeln. Hon gör jobbet åt mig! Ingen kunde vara lyckligare än jag!

Året är 2012. Man kunde tro att ett helt år har förflutit utan att jag stoppat en enda apelsin i magen. Det är inte sant, det har bara blivit så naturligt för mig att jag inte behöver skriva om det.
Men nu, anno 2012, har jag för första gången prioriterat att köpa hem ett kilo apelsiner i nät trots att jag pulsandes i snön skulle gå hem med kassen, och jag behövde mer än apelsiner…
Och nu, alldeles i början av år tjugotolv, har jag ätit upp ett halvkilo på bara några dagar. Det är anmärkningsvärt här i huset, och alldeles alldeles underbart!

Kommentera

