”Vår resa har bara börjat”

16 Jan

Jag älskar hur den överraskar och får mig att vilja vara kreativ, skapande, funderande.
Jag mår bra av en riktig berättelse där alla lösa trådar till sist vävs samman.
Jag blir glad av en spännande sammansättning favoritskådisar.
Och så får den mig att tänka på himlen.
Så där som jag gjorde en gång för länge sen, när det fortfarande fanns mod i mig.
Men ändå himmel på ett nytt sätt, med nya ord och känslor.

Kronjuvelerna. Om du inte har något speciellt för dig ikväll, se den. Vettja.

7 svar to “”Vår resa har bara börjat””

  1. Maja 16 januari, 2012 den 22:10 #

    måste jag ju göra.. såsom du beskriver den

    • Maja 18 januari, 2012 den 23:07 #

      åh den var ju hemskt sorglig. men fin (slutet var hemskt fint – ”kronjuvelerna”). blev även sugen på att åka till litauen.

  2. Elisabet 17 januari, 2012 den 17:36 #

    alltså: den är så fascinerande på många sätt. jag tycker också att det finns något som jag känner igen, en känsla som jag har haft förut. kanske mod, kanske hopp…

  3. Linda 17 januari, 2012 den 19:52 #

    Hm. Vi får väl ge den en chans till då. Såg första delen och fick liksom ingen kläm. Kändes som julkalender-feeling men den verkar ju lite hemsk för alla barnen… Jag gissar att det mest var introduktion till de andra delarna, om jag ska tro er!

    • Josefine 17 januari, 2012 den 20:03 #

      Mmm… Jag var också tveksam i början. Det är ju inte precis ett fulländat mästerverk. Men den lämnar kvar en speciell känsla :] Iallafall hos mig. Och egentligen var det kanske först när den var klar som jag tyckte om den ;]

    • Elisabet 19 januari, 2012 den 17:35 #

      det är något med det där julkalenderaktiga som tilltalar- ingen speciell tid, ingen speciell plats. och så är den ganska rå (eller hur man ska säga- liksom inte så gullig). jag gillar när det bryts, förväntningarna på en saga och så så mycket mörker. och ljus. att man inte vet vad man ska förvänta sig kanske…

      • Linda 20 januari, 2012 den 07:58 #

        Hmm. Ja, så är det nog!

Kommentera

