Vad blir det då?

11 Feb

Om jag inte bestämmer allting själv, vad blir det då?

Om jag inte försöker styra orden, vad blir det då?

Om jag inte tar i ifrån tårna och om jag inte filar på varje formulering, vad blir det då?

Om jag bara låter det komma, vad blir det då?

Jag ser en äng med vallmo. Eller vete. Jag vet inte. Ett hav av vete med röd vallmo insprängt här och där. Det är sommar och en flicka flyger en drake över landskapet. Just så kan livet vara.

Just så kan jag skriva om jag släpper efter och blundar en litenliten stund.

Hjärtats lust. Inga rätt eller fel. Det var vad Frida sa till mig.

Kommentera

