Att komma vidare

15 Mar

Vill göra nytta. Jag mindmappar. Försöker komma vidare. Fastnar. Papperet blir för litet.

Kan bara tänka på det där minnet jag nyss påmindes om. Minnet av ett minne. Jag ser bara en ögonblickshändelse, men jag är så säker på att det är mer.
Tills för någon timme sedan mindes jag inte ens det där ögonblicket. Så såg jag det här. Sånt där har jag gjort. När? Hur? Varför? Vad blev det och var är det nu? Jag minns bara något blått som krymper. Har jag bara drömt? Sett på tv?

Försöker komma vidare. Minnet är en lustig grej. Tänk vad mycket man minns. Som man inte vet att man minns. Och tänk alla idéer som finns i hjärnan. Någonstans bredvid minnet. Som helt plötsligt ploppar upp. Det väntar jag på. Jag tar fram min mindmap, för pennan till pappret och blundar. En ny idé? Nej. Något blått. Plastigt. Som krymper.

Kommentera

