Påsk people!

5 Apr

Hej!

Det är jag som är Frida. Blidde tillagd i denna fina lilla sammanlagtgrupp för ett par veckor sen och jag kommer dyka in här lite då och då med inlägg om lite av varje.   fint det här,  känner mig ärad! tänk va, allt som ligger mig närmast om hjärtat på ett och samma ställe – människor, kommunikation och kreativitet! en plats för stora och små funderingar, för tankar,  ideér,  ord och vänner!

just nu  packar jag väskan inför påskhelgen och tänker på ett twitterinlägg av ann heberlein.

”uppriktigt sagt tycker jag att det är läge att tänke över sina synder. inte för att skämmas utan för att ta sitt liv på allvar”

tycker egentligen inte om att rycka saker ur sitt sammanhang men denna gången gör jag ett undantag.  (diskussionen som följde finns i Anns twitterflöde).  å ena sidan är jag en stark förespråkare av att inte ta sig själv på för stort allvar (skämt åsido) – Men jag längtar också efter att ta mitt liv ännu mer på allvar.  att gå i en riktning,  att handla rätt och riktigt och göra medvetna val, att älska min nästa och så vidare.  men för att göra det måste jag börja med mig själv och min egen synd. svårt. Tänker passande nog ta påskhelgen åt att tänka vidare på detta.

Trevlig helg och Glad Påsk!

5 svar to “Påsk people!”

  1. Linda 5 april, 2012 den 16:05 #

    Jag är så glad att du är med oss! Välkommen hit och bra sagt! Glad påsk!

  2. Josefine 6 april, 2012 den 17:15 #

    Instämmer! Välkommen till vår blogg-gemenskap Frida :]

  3. Emil 7 april, 2012 den 12:19 #

    Most welcome fröken vingren!

  4. Elisabet 11 april, 2012 den 10:06 #

    men är det inte fröken-brogren-och-fest-hos-mattias-frida? så ses vi igen! Vad roligt att du också lägger samman!

    • fröken vingren 13 april, 2012 den 00:32 #

      Haha, det e jag! och du är du som dyker upp både här och där och som är så trevlig att man inte kan låta bli att prata med dig! Hej! 🙂

Kommentera

