Dagens höjdare

25 Apr

Klockan sju i morse ställde jag mig i receptionen på Folktandvården här i Vivalla. (”Jag har tid nu tio över sju”. ”Vet du vem du ska träffa?” ”Nej, tandhygienisten.” (I dag jobbade inga tandläkare, men fyra av hygienisterna) ”Okej, vad heter du?” Så börjar jag leta efter patientens namn, markerar att hon är här. ”Så, då får du sitta ner en liten stund.”)
Man är inte särskilt pigg då, säger inte mer än det nödvändigaste.

Men så kikade jag in på DN.se och hittade den här underbara artikeln och kunde bara inte sluta le (blev översocial och kände mig tvungen att vrida skärmen så våra reparatörer på andra sidan disken också kunde se.) Fel Margareta Winberg blir inbjuden till regeringsmiddag: ”Allt såg riktigt ut med inbjudan, så jag tänkte att det där kanske var något jag skulle gå på.” Det är ju helt fantastiskt!

6 svar to “Dagens höjdare”

  1. Sofia Callerud 25 april, 2012 den 22:46 #

    Det var sannerligen dagens höjdare. Jag kunde inte sluta le när jag läste det imorses. Fint lista med anledningar också. Oj,oj,oj.

  2. percy 26 april, 2012 den 10:03 #

    Underbart! Mer sådant! Mer ”vanliga människor” till ovanliga sammanhang!

  3. fröken vingren 27 april, 2012 den 10:22 #

    ja, jag vet – jag har skrattat högt – flera gånger! älskar margaretas kommentar: ”är jag bjuden så är jag bjuden” – fantastiskt!!

  4. Kajsa-Stina Bekken 30 april, 2012 den 12:14 #

    håhåjaja. ”bland annat han Blix”. Roligt!

    • Linda 30 april, 2012 den 19:08 #

      Ja, bara den formuleringen hade räckt för att göra min dag…

  5. Elisabet 15 maj, 2012 den 21:59 #

    …och det tar inte slut där! Läste just detta: http://www.dn.se/nyheter/politik/fler-kan-bli-bjudna-pa-ministermiddagar

Kommentera

