Flytta?

29 Apr

Jag räknar ner dagarna på jobbet. Jag tar mig inte för allt jag vill för att jag tänker att jag kan göra det sen. Där. Jag har packat fyra kartonger och till och med packat ner en del vardagsporslin. Jag söker jobb och är nyfiken på vad som ska hända efter Emils jobbintervju. Jag skissar på möblering och tittar efter tapeter. Jag odlar inga blommor på balkongen i år och ska undvika loppis en månad. Vi har bestämt att försöka ta hem ett par banankartonger varje gång vi handlar och säger till alla vi träffar att nu är det bara en månad tills flyttlasset går och den 6 juni åker vi ner permanent. Vi har fixat lastbil och chaufför och hört med brorsan om bärhjälp.

Och ändå. Jag fattar inte! Ska vi flytta? Flytta härifrån? Flytta dit? Nu?

Va?

3 svar to “Flytta?”

  1. fröken vingren 30 april, 2012 den 00:16 #

    jag fattar inte heller. stanna här istället. det är min personliga åsikt alltså. fast jag fattar ju att ni vill flytta också. och stanna här på samma gång. om man ser det från den ljusa sidan kommer det finnas en massa anledningar till att besöka mariannelund framöver. det är ju en liten trevlig grej ialla fall 🙂

  2. Emma 1 maj, 2012 den 19:58 #

    Det kommer att bli SÅ bra! Räkna med besök lite nu och då 🙂

    /Emma

Trackbacks/Pingbacks

  1. Med kardemumma i | duger.se - 3 maj, 2012

    […] Ps. Vi ska verkligen flytta. Va?! […]

Kommentera

