Helst av allt Jesus

3 Maj

Jag vill hellre ha Jesus än silver och guld.
Jag vill hellre bli hans, få förlåten min skuld.
Jag vill hellre ha Jesus än hus och land.
Jag vill hellre vara ledd av hans sårade hand.

Jag vill hellre ha Jesus än högt beröm.
Jag vill hellre vara trogen min heliga dröm.
Jag vill hellre ha Jesus än ära och glans.
Jag vill hellre stå trogen det namn som är hans.

Än att vara kung, äga gunst och makt
men i syndens grepp förbli.
Jag vill hellre ha Jesus än världens prakt,
för blott tomhet finns däri.

Rhea F Miller/Joel Sörensson

Kommentera

