Det bara hände

5 Maj

Ja plötsligt en dag stod han där framför mig. Pigg, glad och lurvig. Han gav ett något skabbigt intryck… Men jag föll pladask! Jag som alltid varit livrädd för hundar. Gått långa omvägar, försökt undvika att visa tänderna eller se dem i ögonen.

Vid sina tillfällen har jag dock känt mig tvingad att posa bredvid en och försöka se någorlunda avslappnad ut…


Och så vips, på en promenad i mina gamla hoods, mötte jag en jycke som jag faktiskt gillade. Det blev liksom varmt i hjärtetrakten. Till min stora förvåning fann jag mig själv på huk, klappandes. Och sen den dagen, för sisådär ett år sen, går jag istället omvägar för att komma nära. Tittar, klappar, ler. Och skrattar åt alla roliga grejer de har för sig.

Bulldogg har ett bra test på sin hemsida: Vilken hund passar dig? Enligt mina svar passar jag ihop med en Bichon Frisé. Söt javisst. Men hrmm… Helst utan fluff va?

3 svar to “Det bara hände”

  1. Kajsa-Stina Bekken 5 maj, 2012 den 12:14 #

    men vilken hund var det då?

    • Josefine 5 maj, 2012 den 18:04 #

      Som jag föll för? Jag vet faktiskt inte vad det var för ras… :S

  2. percy 5 maj, 2012 den 12:41 #

    Bichon frisé passade mig också! 😉 Är nog för att de är så allergivänliga!

Kommentera

