Vad lyssnar ni på?

28 Maj

Musik alltså! Jag är en sån där som lyssnar massor vissa perioder och knappt inget alls andra perioder. Är tyvärr också ganska dålig på att hitta ny musik. Hittar jag något lyssnar jag liksom på det om och om igen.  Idag är jag helt ledig och lyssnar bland annat på  Jonathan Johansson – Aldrig ensam

I det fina tunna ljuset
Står jag och väntar tyst
Sommaren är framför
Kvarteret nästan tömt
På människor och känslor
Ingen rörelse någonstans

Aldrig, aldrig ensam
Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Men den fina tunna linjen
Mellan våran värld och din
Skär igenom varje ljud
Genom varje utsträckt tanke
Varje ansats att förstå
Varje sång jag någonsin sjöng
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/jonathan_johansson/aldrig_ensam.html ]
Aldrig, aldrig ensam
Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Jag har längtat efter våld
Efter hämd och mer förnedring
Men den stora stora rädslan
Är inte här ikväll
Och det ekar mellan husen
Ingen rörelse någonstans
Bara fina tunna ljuset
Mellan våran värld och din

Aldrig, aldrig ensam
Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Aldrig, aldrig ensam
Alltid ensam här
Aldrig, aldrig ensam

Vad lyssnar ni på? Fler tips efterlyses!

Ett svar to “Vad lyssnar ni på?”

  1. Josefine 30 maj, 2012 den 22:26 #

    Åh, jag älskar texten.

Kommentera

